dimarts, 3 de gener del 2012

Remuneracions i reflexions

Transcrivim fil per randa l'escrit rebut d'una companya d'Unnim ja que pensem que recull un sentiment força estès entre els treballadors i treballadores de la nostra entitat

Suposo que a primer d'aquesta setmana, quan s'han fet públiques les retribucions d'alguns dels directius de les entitats que han rebut ajudes del FROB, ens hem quedat tots més o menys amb la mateixa cara. Jo, que he de reconèixer que això de patir, en el fons, m'agrada, i assumint que no obtindré pas un resultat exacte, vaig agafar la calculadora i vaig anar al meu full de retencions de 2010 (l'últim disponible). A continuació vaig fer una sèrie de suposicions, com que el Sr. Mestre cobrarà 14 pagues... I resulta que fent una simple divisió vaig poder veure que el nostre director general cobra en un mes gairebé tres cops el que jo cobro a l'any... O fent un altre càlcul senzill, que ell cobra en un any el que jo cobraria en 40! I només en dietes més que jo com a remuneració total anual!!
Molts missatges d'austeritat, de contenció, de "vine a trebalar per les tardes", de "fes 10 trucades diàries o et pintaràn bastos" i de "quantes assegurances portes" i a sobres aguantar que la gent et digui que ets una "privilegiada" pel treball que téns... I dóna gràcies si et paguen 7,50 € per dinar quan et quedes a fer hores extres que ningú no pagarà ni agrairà mai! I ves amb compte amb el material d'oficina que demanes, que estem en crisi...

Tot i això vull que vagi per davant la meva admiració i el meu agraïment al Sr. Mestre (i a la resta de directius que han decidit fer públiques les seves remuneracions), que sabent el que probablement s'hauria de sentir ha optat per fer un exercici de sinceritat i transparència, i no com altres (propis i aliens) que han decidit estaviar's-ho. Des d'aqui; moltes gràcies per la seva valentia. Puc pensar moltes coses sobre l'adeqüació de la seva remuneració donats els resultats actuals (inclús si els resultats fóssin uns altres) però el cert és que admiro el seu valor.

Salutacions,

Una empleada de base.


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada